BloggarN ;)

Mmm... Det var ett tag sen man bloggade nu. Asså jag fattar inte varför jag fortsätter, tro inte att jag tycker om det (även om det kanske står, notera kanske, i "Om mig" eller vafan det heter, där står massa kul btw ^^). nej asså jag står någonstans å väger om vi måste blogga eller inte.  Kan tänka mig att Emma kan ta upp det här med bloggandet om det blir nåt käft om betyget, hehe...

Nåväl... Jag har inte skrivit sen England! Det var riktigt nice btw, jag förde resedagbok till en början, men det faildade allteftersom. Det vill säga ju mer öl det blev, ju mindre text i word... ;) Hade ett nice bildspel sen i alla fall, inte direkt några bilder man laddar upp, mene det blev en del. Tja, jag kanske återkommer med någon enstaka bild iochförsig... Vi må se.
Sen var det Valborg, iskallt men nog var den kvällen en upplevelse! ^^

Snart är skolan slut, fasen vad nice. Jag ska inte inväva allt för mycket kritik, men... hehe, ja det ska blir skönt med sommarlov kort och gott.
Jag var nära på att ta åt mig ett extra arbete!  En uppsats om Vinterkriget! :D hade varit kul ändå tror jag, jag är dock inte ledsen för att det inte blev nåt, jag fördjupar mig inte i vad de va för nån extrauppgift, tssehehe...
 Åhhh, asså tänk sommaren. 
Den här skolan provocerar faktiskt fram rent av sjuka idéer som utarbetats mycket väl av oss killar i klassen. Glömmer aldrig den gången vi gick till maten, vilka var det? Jag, Erik, Norlin och Axel? ;) Spränga skolan i små bitar efter en noggrant utarbetad mall från en flasback tråd (XD). Och sen fly till Polen med, ja inget mindre än DIRTBIKES! XDD Dirtbikes... ;) asså LOL... ;P
Ja men nu är det över ändå, sen till nästa år så fixar man sig ett litet stipendium så man kan dra till ett kajnésland och plugga två år, eller varför inte uppleva internatlivet som i ondskan? Betygen återkommer jag med antar jag, men JAG sKEEE HA MVG I IDROTT IAF! :$$

En annan sak jag vill ta upp nu när jag är så otroligt taggad (klockan är tolv och imorrn är det den där pissiga "friluftsdagen" på Aspö, herregud kan man hitta på värre? Vi ska sitta med ett ****** FISKESPÖ I HÄNDERNA I ÖÖSREGN! xd) , är det här med traditioner! Traditioner som man till varje pris bör ta vara på. Inte ska några nymodernister med sitt nya nytänkande och nya idéer komma och förnya allt till nya nyheter! Ni kanske tror jag snakcar om Moderaternas förslag om att förbjuda nyårsafton (herregud), men jag tänker på de mer vardagliga, som att man ALLTID drar bort duschdraperiet till VÄNSTER och inte till höger... ÅÅÅÅHhåhåhåååå.... varför ska folk komma å ändra på sånt?! Jag blir ju helt förstörd i huvet :P Någon påpekade att jag var som en gammal eremit som suttit i gungstol de senaste 35 åren, men vafan...  Ja, ok jag ger mig... Jag kommer inte på fler exempel asså, men dem dyker upp i vardagssnacket. Kanske får skaffa mig ett intyg från kungen så att inga ostraffbart kommer och röjer, precis som dem där byborna i England! Var på nyheterna när vi låg på hotellrummet i London. En liten by 10 mil från London elr nåt bedrev svanjakt och när det blev käft med omvärlden visade de stolt upp det kungliga avtalet som tillät deras hederliga gamla sed sedan 1453.
Eller kanske så är grejjen med mig att jag inte har några principer/traditioner alls! Det kanske är "traditionen". När folk kräver för mycket av mig så är det att ändra på vardagen, jag kör mitt eget race, lat som självaste Homer Simpson. Nåväl...

Till den seriösare delen av inlägget då (aaah, va trött jag e -_-). Det känns verkligen som att familjebanden brytits upp totalt nu asså. Tänkte på det i dag eller igår när vi hade boksamtal om Ondskan med Emma. Att Erik kallade farsan för just "farsan" berodde tydligen på att han inte respekterade och tyckte om honom. När man kallade sina föräldrar vid deras förnamn eller något annat, inte lika "mjukt" som mamma och pappa, tydde det på en försämrad relation. Jag har aldrig kallat någon mamma respektive pappa.
Morsan vill så gärna att jag ska umgås med den nybildade familjen Hardarsson, med två små barn sedan tre respektive 1 år tillbaka. Jag liksom, vill göra det men det är jäkligt ansträngande ibland också. Även här känns relationen inte tight alls. Inte till morsan heller, jag är aldrig hos henne nu för tiden heller. 
Men nog kändes det i hjärtat i dag när man satte sig på huk, tittade Oscar i  ögonen. "Vaföh ska du gå Joohaan? :O" "Jag, ehh, jag måste göra läxor förstår du..." och sen reser man sig och vänder sig om. Han blir säkert förkrossad varje gång. "Johan går i skolan som de stora pojkarna och han måste hem å göra läxorna" tröstar morsan med glad ton i rösten. Jag reagerade dirket när jag inledde mitt korta besök (skulle bara hämta mobilladdaren). Oscar sa direkt att jag skulle ta av jackan, för att han var rädd att jag skulle försvinna så snabbt igen, haha...
Åhh shit vad ska jag göra då. Jag kan inte styras helt och jag tänker inte göra saker mot min vilja, jag är ingen tjej! ;p Sitta i Sanda och dryga 24/7. Jag är uppväxt utan det här! Så lagom att börja bry sig om mig nu, när ja är i troublemake-åldern oxo. Men vad var det hon sa...? En konflikt beror alltid på två parter, det kan aldrig enbart vara ens egna fel, "det är en psykologisk faktor". Maah, egentligen bara en lögnaktig tröst och ursäkt under shadow för att fortsätta kriget. Egentligen betyder det att, den man säger det till, har gjort mest fel, att den man säger det till ska ta åt sig och tänka just så här... Fan.


DotA har tagit över mitt liv asså. Jag måste gå i terapi eller nåt. Det var ett stort avbrott en tid in på gymnasiet men nu är det helt igång igen ;p Så många lirar det nu för tiden med ju. Det är galet. Jag spenderar så mycket tid för det värdelösa egentligen, allt blir lidande; min fysik, sociala sidan, skolan, etc, etc. Jag räknar tiden i DotA games! xD 
Men jag är inte allt för bitter för det. Det är mångas vardag tror jag, i varje fall liknande! :P Skulle vara kul att hooka upp på riktigt snart, efter sommaren eller nåt. Det är i varje fall inte värre än de nolifersarna som inte gör någonting, men ändå är online 24/7! kanske ägnar heeela sitt liv åt fjortis bdb eller liknande. Dem spottar vi NERDS på!
På tal om "den sociala sidan", jag vill bara tillägga att jag antagligen är mer känd som Snooby än som Johan :P Kom ihåg i början när man nästan fick ett rykte, folk visste mitt namn men jag visste inte deras, då är man känd! ;) Men sen har jag isolerat mig med gamla godingar, Norrköpingsborna och förstås Ulka, BultN and Co. There can be no life without DotA! Är jag sturkös beste? ;)  peace out n3Rd5, aight? (blink)


STUNNA DÅ! MEN STUNNA NOOBJEFEL!

Kommentarer
Postat av: Jennifer Ö

Asså friluftsdagen var jätte kul och det regnade inte, och vi fick faktiskt fisk! :)

2009-05-27 @ 18:59:57
URL: http://jjeennniifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0