Gamla minnen...

Igår kväll (fredag) var jag inne i Karlskrona och tittade på handboll. Det var IFK-Karlskorna mot Hästö IF. Ett derby alltså och Hästö vann som vanligt (31-16 om någon är intresserad). När jag satt där på sitt platsen bland en massa löst medelålders folk, så tänkte jag tillbaka på tiden då jag spelade handboll. Jag började  med en kompis i "Kungliga" Flottans IF när jag var ca 10 år. Vårt lag var aldrig så där jätte bra men det var ändå jätte roligt. Min kompis lade av efter något år och jag forsatte på egen hand. Vi åkte iväg och spelade cuper, beachhandboll, var på läger tillsammans och så förstås seriespelet. Jag minns när vi spelade dom jämna och hänsynslösa matcherna mot IFK, vår tränare lärde oss att vi skulle hata dom xD. Sedan Höstös 92-or som alltid var oslagbara. en vanlig serie match mot dem kunde sluta med 36-5 eller nåt...
Jag spelade oftast inne på linjen och där var det mycket fight. Det var mer slåss och skydda sig från angrepp än att koncentrera sig på spelet. Om man var elak i sitt egna försvar så kom det igen i deras. Men jag gillade det ;D. En gång bröt jag ett finger på en göteborgare i någon cup. Fråga mig inte hur det gick till men jag tror jag trampade honom över handen, vi spelde faktiskt på gräs tro det eller ej så vi hade dubbskor... ^^ 
Sedan beachhandbollen i Åhus, det var så himla soft. Spriga runt i en sandlåda och rulla en mjuk liten boll. Man spelade 2x10 minuter sedan låg man på stranden, eller hittade på nåt annat i typ två timmar inann nästa match började.
Andra roliga minnen är från Flottans jul läger. Vi sov på trolle, typ vid Amiralitetskyrkan, millitärt område. Vi skickades ut i olika hallar och tränade typ 3 gånger per dag. Det var ju sjukt, vi hann inte duscha emellan, bara på med någon träningsoverall och hem en halvtimme sedan nästa pass. Jag minns en gång när vi hade tränat i Östersjöhallen och vi skulle hem, det var ganska sent, sju åtta tiden typ. Det körde ihop sig med transporten så vi skulle klämma in hela laget i en mini bus! Jag tror vi var nästan 20 stycken i bussen. Vi kunde intre andas och sedan när vi skulle köra kom en till, han slängde sig in på mage över våra knän sedan körde vi med avgassystemet släpande i marken ;).
Ja det var roliga tider men sedan fick vi problem med tränare, många slutade och vi slog oss ihop med 91-orna. Jag var med ett tag men sedan slutade jag med...


Kommentarer
Postat av: hon du älskar=P

mm..ja saknar handbollen också! skulle egentligen oxå spelar cup i Åhus men ja åkte till Spanien ist! *suck kunde ju fått mina shorts med namn på då juee

:(

iaf de märks att du saknar handbollen!

i don't know but I've been told if the horse doesn't pull then carru the load=P spela METG IF ist!!!



what else? kossona hälsar min vän^^



au revoir!

2008-10-18 @ 22:55:28
URL: http://pussmuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0